Zondag 16 juli

16 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Zondag 16 juli

De vertrek dag is voorspoedig verlopen. We konden vooraf niet online inchecken omdat, zo bleek, Janne volkomen willekeurig ‘eruit’ was gepikt voor een ESTA controle (het visum wat je nodig hebt om Amerika in te mogen).

Op Schiphol zijn we de hele wachtrij voorbij gelopen en hebben ons gemeld, dit is er aan de hand en los het op. Bleek een goeie tactiek want binnen 15 minuten waren de koffers ingecheckt en nog 15 minuten later waren we zelf voorbij de paspoortcontrole. Voorspoedige start dus en op naar de koffie. De vlucht van Amsterdam naar onze tussenstop, Detroit, is voorspoedig verlopen. Janne, Noël, Thomas en Miranda konden naast elkaar zitten in de middenrij. Ikzelf de hele vlucht langs een Amerikaan die nog rustiger was dan ikzelf (en dat is een hele prestatie). In Detroit weer een extra paspoortcontrole waar je weer een aantal zaken moest verklaren en een foto van jezelf moest maken via een soort van scan-/fotoapparaat. Nu was Noël aan de beurt en werd eruit gehaald omdat hij met zijn baseball pet op een foto had gemaakt. Na een kleine preek van een douanebeambte mocht hij weer bij zijn family komen staan. Dit alles duurde even waardoor onze koffers al op de band lagen en we weer zo door konden naar de check-in voor het 2de deel van de reis, van Detroit naar Las Vegas.

Op deze binnenlandse vlucht was het niet mogelijk om vooraf in te checken, alleen Miranda en Janne zaten bij elkaar. De rest zat verspreid. Het einde van de 3,5 durende vlucht was ‘bumpy’, veel turbulentie waartegen vooral Miranda en Noëls magen protesteerden. Daarna met Uber taxi naar hotel New York New York.

Ongelofelijk daar. Gokken, gokken, gokken en eten, eten en eten en dit alles in de overtreffende trap. Om in het Amerikaanse ritme te komen zijn we meteen naar bed gegaan (USA tijd 23.00 uur en NL tijd 9 uur later, dus 8 uur ’s ochtends.