Maandag 24-07-2017

25 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

D-Day, althans voor de oudste in ons reisgezelschap. De wandeltocht over de South Rim van de Zion Canyon en de beklimming van ‘Angels Landing’. Geschatte duur 4 uur over 8, 5 kilometer. Miranda en Janne gaven zich over aan leesboeken en luieren, dus alleen ‘the real men’ bleven over.

On-ge-lo-fe-lijk…in een land waar je alles in 10-voud moet verklaren om iedere aansprakelijkheid volledig bij jezelf neer te leggen en safety first ieders 2de en 3de voornaam is dat zo’n tocht daar mogelijk is. Het was letterlijk klimmen en klauteren met ijzeren kettingen om je aan omhoog te trekken. De richel werd steeds smaller en smaller totdat 28 inch resteerden (zo’n 70 cm) om gerekend !! overeen te klimmen met links en rechts vrij uitzicht op een 300 meter diep ravijn. De foto’s spreken voor zich en hier de verwijzing naar Youtube voor een filmpje (https://youtu.be/Lao3HRtOWqo). Maar samen met de boys haben wir das geschafft.

Daarna met de RV van Zion naar Las Vegas. Onderweg veel zijwind en dan merk je dat je met een enkelasser 10 meter auto met weinig gewicht en veel volume aan het rijden bent. Het zweet in de handen maar door de snelheid aan te passen is alles goed gegaan. Enige nadeel van een lagere snelheid is dat alle vrachtwagencombinaties je ook inhalen en zodra ze je net passeren naar hen toe zuigen. Tegensturen dus en omgekeerd zodra ze je weer voorbij zijn.

Na het installeren van de RV met Uber naar de Strip. Wat een stad met een enorm aantal mensen. Eerst naar de fonteinshow bij hotel Belaggio en daarna (de eerste keer deze vakantie) McDonalds.

Vervolgens één keer gegokt ($ 10 op nummer 11 op verzoek van Henri), jammer genoeg geen prijs. Welterusten.

1. Tim Zegveld YourTravel:
    25 juli 2017
    Hoi allemaal,

Ben met veel plezier jullie foto's en reisverhalen aan het lezen. Top om te zien dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben, en dat alles goed gaat. Dan heb ik mijn gedeelte tot zover goed gedaan. Ga zo door, en ik zie weer uit naar de nieuwe avonturen die jullie meemaken. Groeten aan iedereen!
  2. Henri:
    Jaja
    Dat geld heb je natuurlijk weer vergokt vergokt ;-)
    Heb foto's van het smalste hoogste stuk of had je toen je handen nodig om de ketting vast te hadden?
    Ziet er allemaal vet uit.
    Enjoy
  3. Marly:
    26 juli 2017
    Gave foto's!! Time flyes zo te zien Miranda!!
    Groeten van ons
  4. Elian:
    26 juli 2017
    Ik werd al niet goed toen ik het filmpje zag. Hulde dat jullie dat gedaan hebben!!!
  5. Leon Tobben:
    26 juli 2017
    wat leuk om te zien dat jullie al die akelige uitdagingen aan gaan. Dat was aan ons niet besteed. Mooie foto's en leuke verhalen. Hier komen de herinneringen weer boven :) Geniet van alles wat je ziet en meemaakt. Het is zo divers en veel.
    Have a nice time.
  6. Nelly Haasen:
    26 juli 2017
    Ik kijk iedere dag naar jullie belevenissen. Ik vind het geweldig.
    Heel veel plezier nog en tot ziens!

Heel veel groetjes van oma Nelly
  7. Marianne jonkers:
    28 juli 2017
    Hoi allemaal. Zelf ook net weer in het land. Wat fantastisch om dit te lezen en jullie te volgen. Veel plezier op de reis van jullie leven