Donderdag 20 juli

20 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag naar Page naar Lake Powell, en net daarvoor Horseshoe Bend. Vlak voor Page is uit het niets een bord neergepoot over 100 meter linksaf en vervolgens een krappe parkeerplaats op. Erg on-Amerikaans maar Noël heeft onze Minnie Winnie keurig geparkeerd.

Extreme hot, mountain shoes en lots of water worden tot vervelens toe herhaald om naar de rand van de Grand Canyon en Horseshoe Bend. De Colorado rivier meandert hier in een bocht die lijkt op de bocht van een hoefijzer. De natuur heeft zich hier erg uitgeleefd om touristen een mooi uitzicht te bezorgen. Ook hier, net zoals op zoveel andere plekken, veel Chinezen die met een zonneparasol rondlopen of lange broek en trui/jackje met lange mouwen dragen uit angst om te verbranden.

5 mile verderop ligt Lake Powell, een groot zoetwater meer wat voor heerlijke verkoeling zorgt, mits je erin duikt uiteraard en dat hebben we allemaal gedaan. De RV staat op een mooie plek met uitzicht op het meer. Met onze Winnie Minnie vallen we totaal niet op tussen alle Amerikaanse RV’s die of nog een personenauto achter hun touring car hebben hangen of een supersonische speedboot. We zien ze nauwelijks want ze rennen bijna van en naar hun bussen waar we 3 airco’s per bus horen brommen. Tot zover het contact maken met onze medemens. Ook hier zien we op vele miles afstand weer veel onweers flitsen, en dat terwijl we rustig in het water dobberen J.

Daarna hebben Thomas en Noël hun $ 17 steak op de B-B-Q gelegd en heerlijk mals klaargemaakt. Mooi om ze samen bezig te zien met kolen, hout, geen folie, wel folie, gaatjes in de folie...enz. Het resultaat was er ook naar. Na het eten en afwassen begint het flink te waaien waardoor we weer naar binnen moeten. Even later hoost het weer met donder en bliksem. Tot op heden iedere dag een bui. Niet lang maar wel lang genoeg om het wat te laten afkoelen.

1. Ilse:
    21 juli 2017
    Hey Stienies, wat ontzettend leuk om jullie belevenissen te lezen. Zo te lezen amuseren jullie je prima. Fijn dat alles zo goed verloopt en jullie het goed naar jullie zin hebben. Geniet samen van dit mooie avontuur.
  2. De Jagertjes:
    21 juli 2017
    Hoi buurtjes, fijn om te lezen dat jullie een mooi avontuur samen aan het beleven zijn. Geniet er samen van en hou ons op de hoogte!!
  3. De Jagertjes:
    21 juli 2017
    Hoi buurtjes, wat fijn om te horen dat jullie mooie avonturen samen aan het beleven zijn. Geniet ervan en hou ons op de hoogte!!
  4. Marly:
    22 juli 2017
    Goed om te lezen dat alles goed gaat. Mooi om deze reis als gezin te beleven!
    Geniet er nog volop van!!