Woensdag 26 juli 2017

26 juli 2017 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Onze reisdag vanuit Las Vegas naar Los Angeles. Eerst onze RV weer inleveren. We waren nu de eerste. De controle van de RV en afwikkeling was binnen 20 minuten gedaan. Ik weet eigenlijk wel zeker dat we RV schoner hebben afgeleverd dan dat we deze hebben gekregen…Net na ons kwam een Nederlands gezin binnen met hun camper. Zij waren op de Strip aangereden door een dronkaard. Een ongeluk met alleen blikschade maar wel vervelend. We prijzen ons gelukkig dat we het ‘camper’ deel van onze reis goed hebben kunnen afsluiten. Daarna met de Uber taxi naar het vliegveld. 5 personen met koffers vervoeren blijft wat lastig maar met wat proppen paste alles net.

Net zo als bij onze vlucht naar Las Vegas nu bij het opstijgen redelijk wat turbulentie wat alles te maken heeft met de woestijn waarin Las Vegas ligt. Vlucht duurde ongeveer 45 minuten, lekker snel dus. Daarna duurde het jammer genoeg 30 minuten voor het vliegtuig aan de terminal kwam en wij konden uitstappen. Vanuit het vliegveld met een shuttle bus naar de autoverhuurder. De gereserveerde Jeep Grand Cherokee stond daar al klaar maar 5 koffers gingen daar niet in passen. Maar wat grappen en vriendelijkheid doen wonderen, er was nog behoorlijk wat aan alternatieven beschikbaar. Nu rijden we in een aanzienlijk grotere Dodge Durango, wat hier een midi SUV is…

Onze eerste plek ligt, vlak bij het vliegveld, in Santa Monica. Het is hier overigens aanzienlijk koeler dan in Las Vegas, het verschil is zeker 10 graden, lekker na de woestijnhitte. Nadat we ons geïnstalleerd hebben richting het strand en de pier van Santa Monica. Dit is verder lopen dan we waar we zin in hebben, dus Uber brengt ons voor € 9,99 waar we zijn willen, namelijk tot aan het strand. Hier hebben we heerlijk gegeten recht tegenover de pier.