Zaterdag 29-07-2017

29 juli 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanaf Santa Maria hebben we echt Highway 1 (deze wordt hier ook de Cabrillo Highway genoemd) opgepikt. Het volgen van deze weg is zeer, zeer de moeite waard. Je rijdt bijna continue langs de Pacifische Oceaan waar surfers en andere vakantiegangers te zien zijn. Op enig moment verschijnt de aanduiding waar de zeeleeuwen te zien zijn. Dit kan bijna niet missen. Indrukwekkend om deze 300 kg zware logge beesten in tientallen bij elkaar te zien liggen. De stank is bijna niet te harden want ze poepen daar waar ze naast of op elkaar liggen in een heerlijke oranje kleur…

Vanaf dit punt hebben wij moeten omdraaien omdat in februari van dit jaar een stuk van de kustweg door een aardverschuiving over een paar honderd meter de zee in is geschoven. Het opruimen en repareren duurt nog tot begin van de zomer 2018. We arriveren nog steeds keurig op tijd in Monterey, onze volgende bestemming bij ons volgende hotel, de Mariposa Inn & Suites met zwembad en hot tub. Vervolgens met de auto naar de haven (de kosten voor de Uber taxi vervangen we door parkeerkosten J). De haven is leuk om doorheen te wandelen, hier zijn ook zeehonden te zien en veel. Zo’n honderd exemplaren liggen onder de pier op houten vlonders te slapen. Enkelingen zwemmen door de haven, klimmen op een rotsblokje en liggen dan daar op hun rug te zonnen. Een mooi gezicht. Via Trip advisor heeft Miranda naar een leuk Italiaans restaurant gezocht en gevonden. Rond half tien liep het grootste gedeelte van het personeel naar buiten om een vuurwerkshow te kijken. Awsome en spectacular volgens de Amerikanen, volgens ons haalt deze het niet met het vuurwerk tijdens de kermis, het eten was niettemin lekker.