Zondag 30-07-2017

30 juli 2017 - Monterey, California, Verenigde Staten

Uitgeslapen en uitgebreid breakfast/lunch gehad in Monterey zelf. het eettentje was dermate populair dat we buiten in de rij moesten aansluiten en op onze beurt moesten wachten. We hebben geluk, na een paar minuten komt een tafel voor 5 vrij en lopen wij langs de rij door naar binnen. Het blijft ons verbazen welke porties hier geserveerd worden, wat daarvan ook echt opgaat en/of wat in de doggy bag nog mee naar huis of hotel gaat. Onze magen raken echter al gewend (niet goed) aan de Amerikaanse porties maar lunch ’s middags hebben wij wel overgeslagen. Monterey ligt pal naast Carmel (een echte rijkeluisplaats waar Clint Eastwood burgemeester was/is en houten huizen, afhankelijk van de ligging, voor $ 500.000 tot enkele miljoenen verkocht worden. In de hoofdstraat ligt ook een speciale honden- en kattenwinkel waar een voerbakje voor Noortje ‘slechts’ $ 45 kost. Je kunt er kostuums of kleedjes voor je hond of kat krijgen, ongelofelijk.

Daarna terug naar het hotel en even relaxen, zwembad of hot tub (40 graden warm water voelt ook echt warm aan). Lekker. Aan Janne de keuze om een restaurant uit te zoeken. Dat heeft ze uitstekend gedaan en we hebben weer heerlijk gegeten in restaurant in Carmel tussen de lokale stelletjes die het gewoon vinden om hun raspoedel mee te nemen naar het restaurant. Sommige dames zijn zo enthousiast met de botox aan de slag gegaan dat het lastig eten is met enorm opgespoten lippen, is al een bezienswaardigheid op zich.